tisdag 24 april 2012

En korv är i alla fall en korv

Kommandoran hade fel i mångt och mycket, men inte ifråga om korvens överlägsenhet som såväl vargbete som livsmedel. Jag bara måste få slå fast hur mycket jag älskar korv.... jag tröttnar ta mig skråen aldrig? Och för alla som förfasar sig över alla de äckliga saker som finns i korv,vill jag bara säga att a) det finns grader i helvetet- man behöver kanske inte köpa den billigaste korven man kan hitta och b) det är respektlöst mot djuren att INTE äta korv. Ska vi envisas med att äta kött kan vi se till att sätta i oss så mycket som möjligt av den stackare som fått sätta livet till, så det så!
 
Ack. Fantastiskt. Jag är fortfarande lyrisk över min enkla korvlunch- kryddkorvar av blandade slag tillsammans med en salladslåda ihopplockad från personalmatsalen. Så enkelt. Så gott.

6 kommentarer:

  1. Korv - härligt att höra att det finns fler än jag som skulle kunna leva på korv.
    Korv i olika längder, smaker och färger.
    Korv e helt enkelt fantastiskt gott :)

    Du , jag å Kommandoran :)

    SvaraRadera
  2. Korv är fantasktisk! Fast jag klättrar oftast allra längst ner i helvetet...

    SvaraRadera
  3. Korv is da shit!! Prinskorv är favoriten:) Kram

    SvaraRadera
  4. Haha... Här pratar du inför döva öron och med en vegetarian. Men min hund håller med dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Älskar också korv. vad är det att inte älska liksom.
    Korv är ju korv=gott. Världens enklaste ekvation.
    Dessutom är korv ett roligt ord.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!