tisdag 24 april 2012

Mårrans land v/s Berlin

Idag är jag i Mårrans land. På torsdag kommer jag vara i Berlin! Det är extremt mycket bättre än att vara i Mårrans land faktiskt? Medan Dr Evil tittar samt putsar på sin nya bil, tänker jag göra staden. Hade det varit för tio år sen, hade "göra staden" betytt springa på pubar och dricka öl. Numera betyder det sakta spankulera och titta på allting och insupa atmosfären och äta bakelser med gaffel. Vilket faktiskt inte är helt fel när jag tänker efter- jag brukar må betydligt bättre om mornarna nu för tiden!
 
Sen har jag fått för mig att de bara säljer fula saker i Tyskland, så jag ska inte shoppa nånting. *mer än bakelser. Samt den sedvanliga honungen. Andra människor köper souvenirer när de är nånstans, jag köper honung. Ett krus honung för varje land.... hittills leder Grekland stort på honungsfronten.* Dr Evil ville äta middag på ett ställe som var högt och som jag glömt vad det heter. Han förlitar sig på att jag kan tyska, eftersom jag läste det i högstadiet. Dr Evil is about to experience four days of total confusion och utanförskap kan jag säga... jag minns inte ett jota. Seriöst. Jag förhör Molla på tyskaläxan och minns hur det uttalas, men that´s it. Dr Evil som är så språkbegåvad att han efter en veckas semester hjälpligt brukar kunna göra sig förstådd hos lokalbefolkningen- undantaget var Danmark. Där gav han upp- kommer bli förtvivlad.

Men först ska jag jobba. I Mårrans land. Som inte har minsta likhet med Berlin mer än att det ligger långt bort. Joråsåatt.

1 kommentar:

  1. Inte för att förstöra din non-shopping plan men Berlin har tokmånga små söta designbutiker med allt möjligt fint i. Och de har flera trevliga vintagebutiker också om man gillar sådant.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!