tisdag 4 maj 2010

Förberedelser är A och O men B i mitt fall

Idag har jag varit på intervju.... Jag gillar att förbereda mig för sådana, såväl mentalt som rent praktiskt, men den här ansökan skickade jag in i går klockan fem och kvart i sex ringde de, 9 i morse var intervjun! Jag parkerade cykeln i morse och kom på att jag ju fått ok från en av mina referenser, så när jag står böjd framstupa över min cykel och försöker skriva ner telefonnummer och mailadresser i min almanacka för att ha nära till hands, hör jag en röst bakom mig: Ibland är det bra med foton- du är Mia förstår jag?

Men det blev bättre sen. Rekryteraren var trevlig, till och med jättetrevlig och väldigt avväpnande (vilket gör att jag drar slutsatsen att hon är ruskigt bra på sitt jobb och förmodligen en supertillgång för sina kunder, men fullkomligt livsfarlig för såna som mig, som egentligen borde fötts till katolik för jag bara måste bikta alla mina smutsiga hemligheter hela tiden??)

Så nu håller vi tummarna. Allihop. Basta!

Apropå intet så har vi köpt en ny dammsugare! Eller ja, så glada som vi var igår skulle jag snarare vilja säga att vi adopterat en ny dammsugare=) Inte nog med att den är bra- den är snygg med!! Man skall icke underskatta vad estetik och design kan göra för ett tråkigt jobb.....

2 kommentarer:

  1. Hej hej, håller tummarna för dig =)

    Vd jag förstår så är du ganska 'ny' som arbetssökande, det är gör bäst att ligga i då -man det inte så går tiden. Jag har snart varit hemma i ett år, nästan skämmigt att berätta :(

    Som sagt GOOG LUCK
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  2. @CLE: Tack rara fina du!! Jag kan behöva ett gäng tummar, det är en tekniskt tung tjänst och även om jag kan lura en rekryterare med mitt kringsnack så kan det bli svårare att övertyga arbetsgivaren sen om jag väl kommer så långt.

    Och det är INTE skämmigt att gå hemma ett år, det tycker jag de flesta man pratar med (och det har blivit ett par stycken på sistone!) har varit hemma minst sen förra våren! Och alla är jättekompetenta och jätteerfarna så varje gång jag går ifrån de där träffarna har jag ångest för det är ju uppenbart att har stjärnor som dessa inte fått jobb- hur stor är chansen att jag får det?

    Jag får trösta mig med dammsugning det närmsta året framöver helt enkelt=)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!