torsdag 6 maj 2010

Jag är överväldigad

Jag blev just uppringd av ett företag som FRIVILLIGT ville att jag skulle skicka dem mitt CV... Hur coolt är inte det? Sen att det hela beror på att det är evigt spel om marknadsandelar och hahaha-mina-anställda-är-fler-än-dina-anställda, men i alla fall? Det är ju visserligen ingen direkt headhunting, men för mig är det stort bara att nån ringer och frågar efter MIG, om ett jobb jag inte ens har sökt, och vill veta mer om mig! Kan jag inte bara få vara lite mallig ett tag, det behövs efter det senaste året....

Jag har ätit en fantastisk avskedslunch med snart f d kollegor, samt fått jättefina presenter, och på vägen hem ringde rekryteraren från häromdagen om att jag gått vidare i till en andra omgång. Och när jag kommer hem sen detta.... Med lite tur slipper jag ens hinna bli arbetslös- hoppas! Jag hittade nämligen en ny shopaholic-grej idag: plåtburkar! Och då har jag inte RÅD att bli arbetslös??

4 kommentarer:

  1. Fan vad coolt! Inte ofta det händer och så jäkla coolt när deet händer just en själv! Ta åt dig, antagligen har du gjort ngt rätt i alla fall ;) :P

    SvaraRadera
  2. Men jo jag tackar - tusan så roligt, stort grattis till dig.
    Det närmsta jag har komit är nog att några snälla f.d arbetskamrater har förbarmat sig över mig och sett till att jag kommit på diverse intervuer, dock utan resultat...

    Håller tummar å tår för dig å TACK säger en något rodnande Carina för komplimangen i nedan inlägg =)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Grattis! Because you are worth it!

    SvaraRadera
  4. @Sanni Bus: tack!

    @CLE: det är väl inte så bara och resultatet kokmmer ska du se!! Snälla samariter till arbetskamrater ligger bakom i detta fall med, fast i ett steg till, och det svåra är ju att komma på intervju! Och sååååå många intervjuer man gått nästan, men inte nått riktigt ända fram på..... Jag tror du har ett jobb snart du med- men hade jag en trädgård som din skulle jag se till att hålla mig hemma ett tag till *sa hon som bor i deprimerande 40-talshyresrätt*

    @Nillon: tackar tackar! Håll tummarna hela vägen fram nu- så länge jag är arbetslös är det du och Blond Beauty som bjuder på fika=)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!