lördag 15 maj 2010

Söndag- här är ditt liv!

Så var det dags igen.... Eftersom min kära Pimpmobil stått sen strax efter jul, har jag mer eller mindre glömt att den finns. Men som alltid är det sommartid (!) den används som mest, och det var bara att bita i det sura äpplet vad gäller däckbyte, batteriladdning, oljeskvättande och allt annat (jag har hyfsad koll på det här med bilar, men en grej jag aldrig lärt mig är just alla uttrycken och framförallt: den rynkade pannan och däcksparkandet under tiden man diskuterar vad som måste göras?? Jag brukar nöja mig med att se korkat söt ut och pilla lite hjälplöst på lacken, och det hjälper faktiskt nästan jämt!)

Två däck hann jag byta, sen blev jag saved by the bell av en Molla som ringde och måste hämtas från ett kalas. Det blev startsignalen för Dr Evil, som efter alla dessa år är väl medveten om att jag alltid gör saker till hälften (men alltid tar åt mig hela äran) och ryckte in för att ta hand om de två sista. Det gick lite fortare för honom, men det måste ju varit för att jag mjukat upp Pimpen lite samt lossat alla skruvarna åt honom. *host*


Sen fick jag ÄNTLIGEN en trollhassel! Eller rättare sagt vi.... Idag ska vi nämligen fira i princip hela familjen på en gång: Dr Evil (mars), jag (april), Skitsvågren d y (april strax efter mig), Skitsyster d y (framåt i maj) samt Ömma Modren (slutet av maj). Vi skulle firat när vi fyllde, bara oss, men vi gillar ju inte födelsedagar och sa ifrån om att vi inte tänkte fira utan istället åka på semester, presenterna fick bli att nån tog sig an barnen så vi fick en syl i vädret (tack och lov lyssnade ingen så vi får faktiskt fler presenter:-D) och själva resan tar vi oss an på torsdag. Det är dock där nånstans Ö M och Sk d y fyller så vi missar att fira då med.... * Riga here we come! Mitt enda mål med den resan är f ö att få tala till punkt samt sätta mig på ett konditori och äta en bakelse utan att bråka med personalen i en halvtimme först om vad det hela innehåller.... Det är små saker som gör mig lycklig!*

Iaf.... snart mot sommarstuga och kalas. Det blir inte bara La Familia, utan även Skitsyster d y svärföräldrar, ytterst trevliga människor som till råga på all bor granne med oss och som faktiskt nästan-fråga-mig-inte-hur-det-gått-till gillar mina barn och som känns som släkt (fast trevliga). Smörgåstårta, vanlig tårta och massor av herrans liv. Söndag och här är ditt liv helt enkelt=)

Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!