fredag 14 maj 2010

Om det bara räckte med parfymen CLEAN.....

Som jag ju tidigare nämnt, måste jag se till att ha ett jobb snart! Inte för att pengarna är slut, jag är fortfarande på min uppsägningstid och har fortfarande bibehållen lön, inte för att jag inte har nånting att göra för det har jag banne mig hela tiden, och inte för att jag är deprimerad och känner mig bortkastad och värdelös (vilket jag iofs kan tacka Blond Beauty och allt hennes peppande för) utan för att eftersom jag går hemma blir det på nåt sätt min uppgift att sköta all städning? Med all rätt- Dr Evil är hemifrån 13 timmar om dygnet, utom just nu när han jobbar över en rackarn massa, då är han hemifrån 17 timmar om dygnet och jag går ju ändå bara hemma.... Men jag HATAR att städa, det är ett evighetsgöra och man får bara göra om det hela tiden??

Jag har inga som helst dubier att skaffa städhjälp, absolut inte. Främmande människor får GÄRNA gå igenom hela mitt hem för min del (Dr Evil är mer tveksam dock) och den kostnaden skulle det definitivt vara värt att slippa det eviga släpande. Kruxet är dock att städfirmor har minimitid: minst 3 alt 4 timmar vill de komma, annars är det inte värt besväret. Och vi bor yttepyttelitet- inte ens jag som städar som en snigel tar tre timmar på mig här såvida man inte minutiöst tvättar alla målningar och putsar fönster dessutom varje gång? Och det gör man ju inte..... Eftersom vi bor så litet är det mesta undanplockat för jämnan, vi har väldigt lite saker "som ligger och dräller" så det som är tråkigt och tar tid är egentligen badrum och golv, förutom köket som ju är ett evigt plockande.

Jo jag vet. Egentligen är det ju inte så synd om mig som dels har väldigt litet att städa, och inga småbarn som ställer till det hela tiden. *men stora barn är JÄFFLIGT duktiga på att ställa till det de med kan jag säga och djur ska vi inte ens tala om* men jag vill iaf ha en städhjälp? Så igår fick jag ett utbrott på familjen- det tar avsevärt mindre tid om alla tar en liten del istället för att jag tar allt! Dr Evil grep sig an en storrengöring av köket, och Mumlan tvättade målningar i sitt rum och hall. Strålande resultat! Betydligt bättre och noggrannare än om jag gjort det själv faktiskt?

Så nu hoppas jag ännu mer på att få ett jobb. Tänk vad mycket renare det ska bli här när alla hjälps åt?

Trevlig fredag på er- idag tänker jag bara slappa! Träningkortet har gått ut, tänker inte skaffa nytt pga sommarschemana kommer nu överallt, städningen är ju klar och jag har inga jobb som måste sökas idag. Thank you for listening, over and out.....

1 kommentar:

  1. Ett rejält städpass är helt klart jämförbart med ett träningspass dessutom förenar man nytta med nöje :)

    Själv har jag just gjort en trerättersmeny för sju hungriga män, ligger i solen å njuter - såsmåningom ska jag dyka in i duschen å bege mig in till stan.
    Ha en bra dag
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!