fredag 28 maj 2010

Nej jag tänker ICKE!

Jag är en ganska udda fågel i kvinnosammanhang- jag hatar nämligen att shoppa!!

Har med åren lärt mig att uppskatta en stillsam lunk med väninnor, t ex har Blond Beauty lurat med mig ett par gånger och det har faktiskt fungerat som en avkoppling (dock blir det icke, aldrig, nada någon outlet-tur: vi ska inte utmana ödet=) och jag åkte ju fullt frivilligt med Mumlan till Hufvudstaden för en heldagsshopping och hade jättekul, men överlag är det verkligen inte nån favorit.

Och om jag inte gillar att shoppa kläder, kan man ju bara föreställa sig vad jag tycker om att storhandla mat???? ELler handla mat överhuvudtaget, får jag välja är Coop nära eller Statoil helt perfekta butiker för att införskaffa middagsmat i, man slipper välja på så många grejer och det är sällan nån direkt kö?

Vi handlade inte innan vi åkte på semester, eftersom vi inte ville komma hem till ett sunkigt kylskåp med grejer som är halvgamla. Vi hann inte i måndags. Tisdagen var det lönedag
så det finns inte på KARTAN att jag sätter min fot på en stormarknad då?? I onsdags jobbade Dr Evil över (surprise), igår drack jag drinkar och Dr Evil genomled schlagern med en socker- och pizzastinn Odd Molla och idag.... idag konstaterar jag att jag är en vuxen kvinna som haft hur mycket fritid som helst i en hel vecka, men som alltså inte klarar att åka och storhandla utan att hålla min man i handen. Vi har hushållspapper inne på toan, mjölken är slut, Dr Evil hade fått springa till Statoil igår för att köpa smör och pålägg, det står två tomma yoghurtförpackningar i kylen, Molla hade morot med sig till skolan igår som frukt, jag har inte ätit lunch sen i tisdags, och jag konstaterade i morse när jag skulle salta mitt ägg att till och med saltet är slut.

Tänker jag åka och handla innan Dr Evil kommer hem? Nej. Jag bad min mamma ta med sig rabarber till sitt jobb som jag kan hämta upp där, sen tänker jag baka rabarberpaj till min familj (med honung i degen, sockret är slut!) så att de gillar mig ändå serverat med vaniljvisp från svindyra Coop Nära-inhandlat av ett mutat barn lär det bli- och komma undan även denna gång. HA!!

1 kommentar:

  1. Tomt kylskåp!!! - finns icke i min verkligehet. Ett tomt kylskåp gör att jag känner mig halv som människa, nej - här ska det vara varor i överflöd. Äter sällan eller aldrig frukt men har alltid en överfull fruktskål (det ser så snyggt ut), en full kyl (det kan komma gäster) och inhandlar alltid nytt toapapper när det återstår tre rullar.
    Man skulle kunna kalla det 'kontrollfreak', men jag vet inte ja...

    Å ang. dessa ohängda bedragare, klart vi ska tjära och rulla dem i fjädrar - den dealen står fast. Vi måste bara få fast dem först, hänga ut dem offentligt... sen DÅ jäklar :)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!