måndag 24 maj 2010

Hemma i ett stycke

Trött, seg och lycklig! Hemma efter en minisemester utan barn, och den var otroligt lyckad!! Fördelen med en minisemester är att man orkar hålla ett rejält tempo, och det är tillräckligt kort tid för att inte hinna sakna barnen, men tillräckligt lång för att man både ska hinna med saker och ändå ta det lugnt! Dessutom är jag osedvanligt förtjust i min man!!! För mig, för att göra en lång historia kort, har det här med tvåsamhet varit betydligt bättre men en god vän eller en syster än med en man av nåt slag, vilket ju iofs kan bero på att männen ifråga sällan varit nåt att hänga i julgranen.... Nu var jag på semester och tillbringar varje dag och varje kväll med min bästa vän! Jag kombinerar kärlek, vänskap, glädje och gemenskap med tvåsamhet, och för mig är det här helt nytt *eller rättare sagt lika nytt som Dr Evil, dvs ett antal år* Jag behöver inte välja mellan en kväll med kompisar eller en kväll med mannen i mitt liv- det är nämligen samma sak! Underbart=)

Och ja, jag hade packat för lite saker.... Det hade behövs minst en klänning till, och även kanske nån kjol eller nåt. Och skor fick jag köpa ett par nya för att spara på mina skoskav, men ändå ett par snygga så jag hade nåt att visa mig i? *se nedan för mindre aptitretande bilder*

Här klappar jag stadsmusikanterna från Bremen=)

Nej, det är inte statyn som är ovanligt hög. Det är bloggskribenten som är ovanligt kort.....


Så den utlovade bilden på mina fötter.... Nackdelen med att Riga är en-ändå- så pass liten stad är att eftersom det går att ta sig överallt till fots och Dr Evil och jag är ganska promenadglada människor, så har vi gått, gått, gått och gått vart vi än skulle. I träskor och 28 graders värme är det tämligen fatalt! Så här satt jag på Skyline bar och pustade- var ni glada för att det här inte är en luktblogg=)


Idag blir det städning, massage och förhoppningsvis med lite tur en catch up med Blond Beauty om hon har tid. Thank you for listening, over and out.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!