tisdag 18 maj 2010

Å vad jag är lycklig idag

Idag är ingen vanlig dag för idag är Skitsyster d ys födelsedag- WOHOOO! Detta firade vi ju som sagt i helgen. Hon hade gjort denna underbara skapelse:

Mörk, tät, choklad med krämig glasyr på- MUMS! Jag hade också gjort en tårta. Den var..... god. Den var faktiskt jättegod. Men visuellt var den mer i stil med detta, fast ljusgul.


Såna misstag kan egentligen vem som helst göra- fast det är nog inget man har råd att unna sig som utbildad bagare... Detta kommer jag mobbas för i åratal....

Gårdagen var synnerligen motionsrik för att inte innehålla nån träning. Först cyklade jag ner till stan till min intervju, och efter det hade jag massage i andra änden av stan. Sen hem igen, och ut en timme i spåret med le hund. Därefter långpromenad med Yeah-nnie min f d kollega. Och så kom vi ju på att min cykel står kvar ute i förorten hos Barbie och Björnen, så vi tog bilen dit, tog en kvällspromenad med dem (lika gärna som att dega i soffan för att prata) och sen cyklade jag en mil hem.... Väl hemma var jag mör och krävde choklad, vilket min underbara man varit och köpt otippat nog? Fast nu är ju inte jag så förtjust i choklad, så det var mest en grej att jag krävde det, jag ville ju faktiskt inte ha egentligen? Usch vad jag kände mig elak=(

Jag har gått vidare som kandidat till jobbet. Nu ska jag bara göra ett arbetsprov- vilket jag känner mig ganska trygg med att klara- och sen är det klart. För att citera Johanna, min kompis lillasyster när hon var 8 år gammal och dansade längs en dammig grusväg:

Å vad jag är LYCKLIG idag, å vad jag är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!