fredag 7 maj 2010

Trött fredag

Efter tre dygns frånvaro var äntligen Dr Evil hemma inatt, och jag antar att det var det som fick mig att sova ovanligt gott.... Ändå är jag som en urvriden trasa? Inte på nåt dåligt sätt, jag är bara ovanligt trött. Tror det kan tänkas ha att göra med de ofantligt läskigt vidrigt kalla dagarna som varit på sistone.

Strax på väg in i duschen, ska på utvecklingssamtal med Odd Molla och då även passa på att droppa för fröken- underbaraste, snällaste superfröken som både jag, Mumlan och Odd Molla bara älskat och som även är den som fått oss att stå ut med de senaste åren av skolledningens galenskaper- att Molla ska byta skola. Inget vare sig jag eller Molla ser fram emot, det var en lite ledsen och velig tjej igår, och vare sig hamster eller vuxnas försäkringar om att det kommer att bli bra hjälpte så värst. Jag önskar att jag kunde lova henne en provperiod, dvs att funkar det inte byter vi tillbaka igen, men eftersom rektorn är vad hon är och resonerar som hon gör så kan jag ju inte det, är hon väl ute känns risken liten att de släpper in henne igen....

En plan B jag har är att om hon absolut vill tillbaka och rektorn from hell vägrar, ska jag bussa X-man på henne. Inte på ett läskigt sätt- Odd Mollas pappa är av den sorten att han skulle kunna sälja makaroner till Italien och sand till Sahara, han kan förvilla bort hjärnan på vem som helst med sitt ihärdiga tjat och i det här fallet är ju det nånting bra. Men förhoppningsvis ska det ju funka.

Mot duschen. Mot garderoben. Mot telefonen (får inte glömma att ringa mitt gamla universitet om studieintyg- av nån outgrundlig anledning vill arbetsgivare ha BEVIS på att jag faktiskt pluggat?? Och papperfientlig som jag är trodde jag att det skulle finnas tillgängligt elektroniskt nånstans, men si det går inte!! Man kan inte logga in för att hämta dem, man måste ringa administrationstanter mellan 9-12 och hoppas på att de inte har kafferast just precis då.... Detta har jag roat mig med senaste veckan och inte lyckats en enda gång) Ikväll ska vi på bio alldeles utan barn- jätteskönt, välbehövligt och tack Skitsyster d ä för barnvakt!

Thank you for listening, over and out.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!