lördag 29 maj 2010

Sommar-Polly?

Jodå, det var en purjo och han märkte den tämligen omgående. Och på svaret varför finns det egentligen flera anledningar, men jag säger som Sanni Bus : why the hell not liksom?

Ett tillägg här ang Anna Drotts kommentar: Förra våren hintade jag lite snyggt att andra kvinnor minsann fick tulpaner av sina män *det kan till och med ha varit så att jag kanske nämnde det vid mer än ett tillfälle* Dagen efter kommer min plikttrogne man hem med en bukett tulpaner- som är min favoritblomma- och jag blev jätteglad! Dagen efter det fick jag ännu en bukett, vilket ju var lite kul? Dagen efter det ännu en.... och dagen efter det.... jag fick en ny bukett tulpaner i 14 dagar! Då lärde jag mig att min man HÖR, han bara ignorerar mig ibland och numera får jag blommor när HAN tycker det, inte när jag kräver det vilket ju faktiskt är lite roligare=) Egenligen.

Idag står först sommarstuga på agendan för att dona lite och plocka fram en massa färg, penslar och stegar för att jag sen resten av veckan ska stå uppvinglad på en stege och måla hela världen grön, samt röja lite inom- och utomhus. Ikväll ska Mrs Metal våldgästas för inflyttningsfest.

Theodora skriver idag om hur mycket hon älskar nya Sommar-Polly! Det skojiga är att vi köpte dem igår för att de såg så himla somriga och goda ut, men till och med jag-kan-äta-hur-mycket-socker-som-helst-spring-i-benen-är-bra-för-små-flickor-kan-nån-skicka-valiumen-jag-tror-min-mamma-smäller-av-snart-Molla dissade dem: Mamma, de här rosa är verkligen alldeles för mycket! Tur att man tycker olika=)

Nu dusch. Sen action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!