fredag 26 november 2010

Blod, svett och tårar

Mina gamla bagarnävar gillar inte när det är blött och kallt ute- de spricker! Dr Evils är ännu värre, han sniffar ju lösningsmedel hela dagarna och doppar tassarna i detsamma, så på kvällarna turas vi om att fastna i lakanen med våra fnasiga fingrar!

Idag ska jag vara på mitt bruket-uppdrag efter några angenäma dagar i den gamla bekanta härliga mjukvarutillvaron.... Men men- vad är väl en fredag på bruket, blött intet i de dagar som stilla går förbi i det vi kallar livet... håhåjaja:-)
Published with Blogger-droid v1.6.3

5 kommentarer:

  1. Det finns en väldigt bra nagelbandskräm på Lush, som heter Lemony Flutter 50 gr(okänt pris, men ca 200 kr), men som funkar på allt "torrt"(armbågar, händer m m). Jag gillar också Bodyshops Hemp Hand Protector 100 ml(125 kr), liksom Forevers Aloe Propolis Creme 113 gr (253kr)och då har jag provat "allt" på marknaden. Dessa kan jag rekommendera varmt, de är d-r-y-g-a och effektiva. Jag brukar smörja in mig med ett lager på kvällen, som sakta får sjunka in medans jag läser. Sedan en gång till och då jobbar jag in krämen något. Jag smörjer också in mig som vanligt på morgonen innan jag går till jobbet, mina händer är mjuka som en babys.

    Tips från en tidigare torris

    SvaraRadera
  2. Gå på apotek (vet ikke hva dere sier på svensk) og kjøp deg zinktabletter. I Norge kjøper jeg zink med c- vitamin. Det er absolutt verdt et forsøk!!! God bedring ;)Bra blogg forresten!!!

    SvaraRadera
  3. Usch, jag spricker jag med så fort det blir kallt:( Så är det när man står med händerna i blöta hår hela dagarna......Kram

    SvaraRadera
  4. Aj aj aj....
    När jag böjer ihop mina fingrar så spricker knogarna:(:( Det här är värsta tiden på året när det gäller torra händer!!!
    AJ aj aj.....
    Ha en fin första advents helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort tack för alla tips- och välkommen anonyme norrman (och tack för komplimangen)!

    Jag brukar köra med Helosan på kvällarna, men har slarvat i år... så jag antar att jag får skylla mig själv. Men i alla fall?

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!