tisdag 2 november 2010

"Det ser ut som fladdermussnor?" - dagens citat

Eftersom tåget i morse var nån slags mittemellan-grej, kom jag fram tidigare och unnade mig följdaktligen att gå hem tidigare med. Har pratat lite med Odd Molla och hennes besökande bonussyster, i morrn åker de båda tillbaka till X-man så jag får jobba över då istället... De små raringarna har bakat äpplepaj som vi ska äta!! Typ... men den är säkert god=) Min fördeg som jag var så duktig och satte i morse hade jäst över och runnit ner på mina köksblommor (jag ställer den högt upp på en hylla så ingen katt ska stampa i bunken. Desto mer fallyta på degen- med medföljande spridning- kan jag säga! Men men.... torkad deg är lättstädad deg!

Med lite tur vill min fina man ta en promenad med mig ikväll. Med ännu mer tur hinner jag lite yoga medan Molla och Systern Yster tittar på Vampires suck *kvällens önskemål* Mumlan är tonåring och har just kvalificerat sig för att få sin månadspeng halverad, så hon får gärna stanna kvar på sin träning ett tag.

Nu gulaschsoppa med efterföljande.... äpplepaj. Det är inte så dumt med höst iaf?

4 kommentarer:

  1. HJälp. När jag såg ordet gulaschsoppa höll mitt hjärta på att stanna. Vet du varför?

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta och prova Yogan på Wii Fitness. Är vig som ett kassaskåp så det blir nog intressant;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, va kul att jag hittade hit:) Verkar som du har en blogg som tilltalar mig:) Jag kikar runt lite till!!
    Vi ses!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Fyra nyanser: MEN BERÄTTA NU DÅ???? Jag är hypernyfiken!

    Linda: Den är underbar! Dock kan det kännas lite tröstlöst när man står dubbelvikt på tå med hela kroppen vriden och den fula tränare säger "you seems a bit unsteady? Try to reach out your spine properly" Morr....

    Mina dagar: Hjärtligt välkommen och tack tack=)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!