onsdag 10 november 2010

No time for us

Fördelen med gårdagens ymniga snöfall var flera, men av mina bästa var att jag helt enkelt inte tog mig tillbaka till jobbet, utan fick istället en eftermiddag med först Mumlan, och därefter Odd Molla! Mumlan hade gjort ett antal superba skolresultat samt ett glädjande besked, så vi småpratade om lite ditt och datt- egentligen inget viktigt, utan bara grejen att vi pratade? Odd Molla har utvecklingssamtal idag, så vi gick igenom hur det går i skolan.
 
Sen såg vi på tv tillsammans, just tv-tittande är dessvärre annars den absolut första punkt jag stryker när jag behöver prioritera min tid. Det är lite synd, för man kan få ganska roliga diskussioner med Odd Molla när man ser på tv med henne. Så inte denna afton... Vi såg "I form med Anna Anka".
 
- Mamma, titta hon har ju likadan mage som du har, kolla nu när hon går? Du kanske kan söka till Anna Anka du med? Eller till "Du är vad du äter"? *Och nej- det var inte Anna Ankas mage som var likadan som min, det var tjejen som skulle bearbetas!!!*
 
Men på det hela taget- förutom den lilla incidenten- så var det en mycket lyckad eftermiddag och kväll, precis en sån man tar fram en dag när man behöver tänka på nåt fint!
 

4 kommentarer:

  1. hahaha Don´t you just love them.. *host* Du har en award hos mig hjärta!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Det vet du väl att det är barn och fyllhundar som talar sanning;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa! Vore ju skitroligt att muffins-fika med dig:) Vi kan ju byta lite mobilnummer längre fram. Har ingen aning om tjejernas spelschema osv, men det brukar bli en hel del dötid för oss föräldrar på såna tillställningar.Vi ska bo på nåt hotell som heter De Geer....Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag kollade åxå på programmet & just detdär med maten... jisses... jag kränger ju precis likadant... lite... å socker... Hm.. Ja, man blir ju liksom vad man äter... Så nu har jag ätit en hel burk låååånga sparrisar... å hoppas på trolleri ;-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!