tisdag 9 november 2010

ET i ett nötskal

Observera att det är inte rumpan på bilden som tillhör bruden som skrivit det här inlägget. "Bigger Longer Uncut" tror jag är ordet vi söker här...
 
Singelmamman efterlyste en recension av min nya polare ET- Easy Tone skorna från Reebok. Och det ska jag väl kunna stå till tjänst med?
 
För det första är det misstänkt likt att promenera i ett par fotbollsskor (vilket inte nödvändigtvis är dåligt), de är ganska smala och sitter tight. Iaf  min modell, jag har hört andra säga att de är ganska stora i storleken. Jag gillar att de sitter ordentligt fast på foten. Däremot: att de skulle ge 30 % mer på bl a rumpmuskeln tror jag är rent och skärt bullshit om jag ska vara ärlig? Jag skaffade dem ju för att förhoppningsvis få lite bukt med min ishiashöft, men hittills har det inte varit nån större skillnad- det enda var att jag återigen fick ont när jag var ute och gick häromdagen, jag har ju annars hållit det i schack sista tiden med yoga, men det kan nog lika gärna ha berott på gropiga vägar som skorna...
 
En sak jag dock HATAR är själva skosnörena! Hur tänker man när man sätter glatta skosnören i träningskor? Det är ju som gjort för att gå upp hela tiden? Värdelöst. Det är ju dock en ganska lätt avhjälpt grej.
 
Är man medlem på Stadium finns just nu ET med 20% rabatt. Jag hade dessutom en innestående bonus så jag betalade inte så värst mycket för dem. Men om man ska ge 1100 spänn för dem? Nja. Det vet jag inte om jag skulle rekommendera. De är i princip som vilken sko som helst, men kanske lite hårdare i sulan. Jag ska ta och testa dem på ett pass nån dag (väl tvättade, jag lovar) och se om det gör nån skillnad. Men annars: spara pengarna och lägg dem på ett par vanliga Reebok Walkingskor i stället, och gör ett par extra utfall istället- det ger nog större effekt på rumpan=) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!