tisdag 2 november 2010

Mjuka mysiga kläder kan göra underverk!

Gårdagen var tämligen kämpig- inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt, men nytt uppdrag, nya människor, nya uppgifter lååångt utanför min komfortzon och sen en aw efteråt med gamla kollegor- som jag insåg att jag saknat så mycket att jag nästan började gråta när jag såg dem- gjorde mig bankad som en flundra i huvudet framåt kvällningen... Jag ber om ursäkt  för dels bristen på läsvärda inlägg från min sida, men även avsaknaden av kommentarer hos er.... Men jag LÄSER hos er i alla fall, var så säkra! *eller ja.... Jag kan ju inte garantera att jag läser alla som läser gps mig förstås. Men ni som  vet med er att jag varit inne och tassat hos er förut- er läser jag! Så det så!*

Idag tänkte jag mota mosighetskänslan i grind med rejält mjuka sköna kläder.... Jeans så slitna att de NÄSTAN är som att dra på sig Lambi toapapper, supertunt lent budgetlinne från HM, svart ulltunika och en gigantisk stickad.sjal med broderade rosor från Indiska, min nya bästa kompis. Sixtysevenkängorna hänger så klart med, bekväma eller ej- jag får helt enkelt se till att sitta ned med jämna mellanrum:-) Dock råkade ulltunikan ut för en fördegsrelaterad olycka när jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att vi ska äta nybakat bröd till soppan ikväll... Det avhjälptes lyckligtvis ganska lätt med lite tvål och vatten!

Har inte riktigt fått kläm på hur pendeltragiken funkar... Just nu sitter jag på ett tåg som har nån slags mittemellantid- dvs den finns inte i tidtabellen?! Men kommer jag bara fram så är jag nöjd:-)

Dagens soundtrack är, utan Spotifylänk, Så  mycket bättre med Ted Gärdestad, och dagens löfte är att inom en snar framtid härma Skitsyster d ys frisyr- såå snygg! Thank you for listening, over and out

Skickat från min HTC

2 kommentarer:

  1. Har saknat dig med!!!
    Hahaha Pendeltragik... Freudiansk felskrivning?

    SvaraRadera
  2. Klart det blir bättre när man är tillsammans.

    Fråga, hur mycket tid har du på ditt dygn då du ensvisas med att berätta för oss 18-timmarsdygnare att du hinner fixa degen (hmm, inget kneg ingen deg) innan kneget.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!