måndag 5 juli 2010

Åter på planeten vardag

Sol, sommar och bad har inneburit några dagars bloggfrånvaro. Ber om ursäkt för det. Antog dock att ingen orkade läsa om mitt plaskande i poolen eller melonsmaskande=) Till Odd Molly-flickorna har jag dock en nyhet- jag har ropat in mitt första Odd Molly-plagg! Dock har jag ju lärt mig att man inte ska ropa hej innan träskon är ur bäcken (eller hur det nu var) så än tänker jag inte presentera min nya vän.

Lite sorgligt att komma hem till lägenheten och upptäcka att all god mat är kvarlämnad i sommarstugan.... Den smarte Dr Evil gjorde frukostmackor innan vi åkte hem, medan jag själv har ätit knäckemackor med bara kaviar. Vad Mumlan ska äta sen vete gudarna, vi drog på bakmaskinen igår men det här var en av de få gånger som brödet blev misslyckat, och vi har inget som helst pålägg (om man inte äter kaviar) så det spelar iofs ingen större roll!

Idag tänker jag bevista poolen hos Ömma Modren.... Jag har nämligen en rackarns massa saker att läsa på inför mitt jobb (typ ALLT) och tänkte inte lida i onödan- det funkar minst lika bra att sitta i en solstol och plugga som hemma! Om nån är bra på XML eller projektmodeller får ni gärna hojta- personligen har jag ingen aning men har inte heller påstått det *men har ju däremot lovat att jag KOMMER kunna det en vecka efter att jag börjat.... IIIIK!* så det känns som om jag borde kolla upp lite. På mitt förra jobb höll jag å andra sidan på att ledas ihjäl första månaden när jag skulle ha "inlärningsperiod" och därmed inte röra en fena och bara vara social, så det här passar mig bättre!

Dessutom måste jag skaffa koll på klädkoden! Tänkte konsultera Blond Beauty, hon är fena på det där. Offissklädd är inte riktigt jag annars, jag är mer jeans-och-saker-som-fladdrar-samt-skramliga-smycken, men det kan ju vara bra att skaffa koll på läget första månaden. En skojig anekdot är ju annars att den i särklass största uppskattning jag fått på ett uppdrag nånsin- och mest uppmärksamhet för min person från den chefen överhuvudtaget- var när jag hade på mig en Iron Maiden-tshirt! Han blev själaglad och efter det var jag hans favoritkonsult=) Så kan det gå när man har en bad-dress-day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!