tisdag 6 juli 2010

Dödskallar och läder är grejen


Plötsligt så händer det! Där låg mitt halsband och bara väntade på mig och jag var kääääär.... Det var lite av mitt valspråk faktiskt- alltså måste jag ha det?

Do it trembling if you must, but do it


Bilden kärvänligt lånad från Nordljus

Min militära bana är tillfälligt inställd! Satnam besviken=( Det fanns inte platser kvar på den kursen jag skulle gå nu, nästa går i augusti när jag tänkte semestra mig på Gotland, och sen börjar ju jag jobba så förmodligen blir det inte förrän framåt jul.... Å andra sidan får jag nog erkänna att det passar mig bättre att göra hela plågomomentet i -20 grader: jag är så förbannat trött på alla lumparhistorier så jag vill också ha nåt riktigt jäffligt att komma med!

Men visst är det skitjobbigt när man är inställd på nåt och så blir det inte av? Särskilt jobbiga, tråkiga saker: jag hade laddat så ofantligt för det här just eftersom det var nåt jag egentligen inte ville göra, så när det sen blir inställt så är det som om all energi rinner av mig?
*Å andra sidan har jag väldigt svårt att förstå delar av min omgivnings inställning: "Jaha.... fast nu har du ju jobb, så då behöver du ju inte längre!" Ööööh....*


Nu ska jag till grannbondkommunen för att hämta en cykel. Med en minibil. Utan AC. Inte vad jag är som mest sugen på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!