tisdag 20 juli 2010

R.I.P tvättbjörnen liksom?

Sitter just nu i kö till Sibas kundtjänst- det är aldrig ett gott tecken när man i kön får göra valet "om du har frågor kring årsavgiften på ditt Mastercard, tryck 2"

Idag tänker jag roa med mig att bara flyta omkring! Känner mig lite lätt bakfull- orättvist med tanke på att de enda lättsinnigheter som förekom i det barnfria hushållet igår var glass med hallon samt te (jag lät faktiskt bli ostbågarna, tro det eller ej- var inte det minsta sugen på nåt salt konstigt nog? Å andra sidan kan det vara därför jag har ont i huvudet med....) Ikväll däremot ska jag dricka bubbel med mitt norrländska hjärta på hennes numera getingfria balkong!

Fast ett par sidor tråkig bok ska jag nog plöja igenom idag med....

Dagens soundtrack: vad som helst som spelas på Bandit Rock: vi spelar vad vi vill! Jag kan inte hjälpa det- det är rebellen i mig?:-)

*Note to self: den dagen jag sätter en tvättbjörnssvans i min antenn för att jag på fullt allvar tycker det är coolt och rebelliskt, den dagen ska jag be nån skjuta mig. Tack så mycket. Jag är numera så gammal och töntig att jag vevar upp rutan alternativt sänker bilstereon när jag spelar för högt... (Eller när det är Evanescence. Man vill ju inte skämmas i onödan liksom?) Fast jag har faktiskt letat efter en tvättbjörnsvans, eftersom jag tycker det är så underbart nördigt på min bil. Dock förklarade tjejen i affären jättejättestolt att det minsann var äkta svans från äkta tvättbjörn, varvid jag kräktes (nästan) på hennes skor och gick ut. Men om jag hittar en falsk svans från en falsk tvättbjörn- då så!!*

1 kommentar:

  1. Jag lovar att jag ska hålla utkik efter en fusksvans från tvättbjörn! Kommer trots allt från en riktig raggarmetropol så det är inte helt omöjligt att jag springer på en:) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!