fredag 23 juli 2010

No rest for the rulltårtewicked!

Idag styr vi kosan mot svärisarna i söder! Jag har redan börjat tjuvträna lite- satte i mig frukost så jag blev helt vimmelkantig av mättnad. Det gäller att tänja ut magsäcken riktigt ordentligt för att tära på svärmors kakfat :-D Hon gör ju alltid en hel hög himmelskt goda kakor- men drömrulltårta är min favorit och det verkar hon ha uppfattat. Dessvärre är det även Södersvåger d y:s favorit, och han är inte lika försynt som jag, så när det bara finns en rulltårtsbit kvar kan jag inte med att ta den- men han har inga skrupler! Men nu har jag preparerat mig and will Show. No. Mercy. Watch it Södersvåger d y- may the best QfE vinna sista rulltårtebiten!


Så nu hägrar packning. Så lite som möjligt- och det är banne mig svårare än att bara kasta ner allt man hittar! Ett gäng ljudböcker ska i alla fall med, med tanke på att vi delar rum med mina dygnsvända barn. Enda chansen att få sova liksom? Har lånat Twilight-triologin på ljudbok åt Odd Molla, och faktiskt lyssnat på den själv också. Riktigt hyfsat bra tycker jag, och då var jag inget fan av filmerna?

Skulle vilja ha snygga naglar? Kanske får bli ett semestermål!

1 kommentar:

  1. Må bäste man vinna;) Kram från en som också är alldeles för svag för fikabröd för att det ska vara bra!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!