fredag 11 juni 2010

Blue Skirt ala Odd Mamma:-)

Min kjol är äntligen klar!! För er icke-insatta kan jag alltså förklara att min mamma, som är en jätteduktig sömmerska, nu sytt en Blue Skirt till mig!


Note to self: mät inte ut midjemåttet under PMS-veckan.... Jag måste sätta mig och flytta knappar i kväll, den är waaaay to big i midjan! Och ryschet på stjärten har jag själv bett att få slippa, min rumpa gör sig liksom inte riktigt i accessoarer- såvida inte accessoaren ifråga är en "Varning för bred last"-skylt, det skulle möjligen funka.

Till och med fina små detaljer har hon fått med!

Här under var det ett litet hål i tyget som hon maskerade på detta piffiga sätt!

Ber om ursäkt på förhand....

....jag VET att jag ser ut som en ko, men jag ville få fram fallet och min fotograf- Mumlan- var vid det här laget ganska trött på mig och min brist på photogeni´que-ism. Typ.

*nej, det är inte lera som sitter på baksidan av mitt ben även om jag förstår att det ser ut så och att det vore fullt rimligt i det här vädret, det är helt enkelt min lilla diskreta tatuering som det tog Dr Evil ett halvår att upptäcka. *

Visst är den fin! Just nu är jag världens lyckligaste dotter=)

4 kommentarer:

  1. Jösses vilken duktig morsa du har! Det enda min mamma sytt åt mig var ett par hiskeliga velour-mjukisar när jag var i 10-års åldern. Sen hade hon halvfärdiga stick-projekt i hela garderoben med. Kanske ska vara glad att dom var just halvfärdiga;)

    SvaraRadera
  2. Cred till Odd Mama som har fixat en riktigt schysst blue skirt kopia (ska inte skvallra för HK), dessutom har hon alá The Queen pimpat den med dekorativa blommor :)
    Å röda träskor till bara sååå rätt!

    Ha en bra helg
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig mamma du har. Om jag inte redan hade haft odd molly varianten så hade jag nog efter att ha sett bilderna hos dig bett min mamma att sy en likadan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jääääklar vilken fin kjol din mamma skräddat ihop! I love it! Cred till mamma mus!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!