onsdag 23 juni 2010

Kan nån komma och resa mig upp?

Idag är humöret bättre, men min skinka är helt sänkt? Det luktar tigerbalsam i hela huset, vilket i sin tur lurar min näsa till att jag är tesugen, vilket gör mig kissnödig, vilket är en av de saker som är svåra att genomföra med en uschias-skinka, så jag får mer ont i skinkan, så jag tar mer tigerbalsam.... Ja ni fattar. Katten på musen, musen på repet, repet på uschiasskinkan osv.

Jag skulle verkligen behöva en fin blommig sommarklänning! Jag har en lång, men det kan vara rätt skönt med en kort också- och framförallt behöver jag en som matchar mina fina äppelgröna sandaletter!! *Bild kommer en annan dag, en dag när jag når mobiltelefonen. Just nu tänker jag inte resa mig från golvet. Ligger just nu med laptopen på magen och en katt vid sidan av huvudet- jag kan inte resa mig upp, det gör blott alltför ont?* Och med lite tur ska jag på intervju nästa vecka- då MÅSTE jag ju ha en ny klänning (för att inte tala om övernattningskit, överlevnadskit och whiskeykit om jag ska jobba så långt borta....)

Idag kommer Mrs Metal och förgyller min tillvaro. Jag gillar verkligen Mrs Metal. Synd att hon åker bil, annars hade vi kunnat dricka bubbelvin i parken här bredvid och skrika otidigheter åt studenterna. Undras om Mrs Metal kan hjälpa mig upp från golvet med? Troligen inte. Men hon kan säkert tänka sig att hjälpa mig borsta mina tänder på plats.

Note to self: In case of ischias, se alltid till att kissa, borsta tänder samt ha telefon och vattenglas inom räckhåll innan man placerar sig nånstans där det möjligen kan bli svårt att avlägsna sig från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!