fredag 4 juni 2010

Om jag bara kan få ändan från stolen

...så ska jag ge mig ut och måla!! Det är inte så lång bit kvar, lite drygt en dags arbete men idag är det mycket runt omkring så jag räknar inte med att bli klar idag. Men med lite tur blir det sommarstuga hela helgen, inklusive Molla-kalas. Wiii!=)

Molla var jättenöjd med sin födelsedag som gick i Adidas tecken.... Man får väl vara glad över att det är Adidas ungen fastnat för som ändå inte är sååå dyrt, det var värre med Mumlan som vid 11 års ålder ville ha en Odd Molly-kofta samt Odd Molly-strumpor.... Fast det fick hon inte. Det får vara måtta på galenskaperna *tilläggas bör för rättvisans skull att hon tag avslaget med ro* På söndag blir det släktfirande och även gudmor Caroline: ni vet när man har en bästa kompis som man haft hela sitt liv och man bestämmer när man är typ 15 att "vi ska minsann vara varandras tärnor och bli gudmödrar till varandra barn, vi ska alltid hänga ihop" och sen när man väl FÅR barn, så är det lite sent att backa ur? Carro borde blivit gudmor till båda mina barn och inte bara min yngsta. Hon är den i särklass tappraste och mest genomsnälla människa som finns, och gör verkligen skäl för "gamla tiders" gudmödrar, om jag av nån anledning skulle försvinna så skulle hon utan att blinka ta hand om mina barn, hon skulle aldrig ens tvivla på att det var hos henne de skulle bo. Som alltid med dem som borde ha det bästa, så är livet ganska orättvist mot Caroline med otroligt många motgångar, så vi träffas inte alltid så mycket som vi skulle vilja. Men på söndag blir det av!!

Målning ja... Fördelarna är att det äntligen blir av, jag blir solbränd, jag gör av med massor av kalorier och.... det blir av. Nackdelarna är att det är tråkigt, jag har ingen lunch förberedd och ORKAR inte ta tag i det med så jag får köra utan, det är tråkigt, jag kommer inte kunna börja innan ens klockan 12 för det är så mycket förberedelsen innan och så är det tråkigt med. Sa jag att det är tråkigt?

Tråkigt 2: den förbannade rektorn from hell har nu gjort ett statement av Mollas flyttblankett och vägrar skriva på den!! Inte för att det finns nån anledning, inte för att hon vill att hon ska gå kvar (utom rent ekonomiskt då, barn utanför upptagningsområdet och framförallt barn med speciella behov ger extra klirr i kassan) utan för ATT HON KAN! Hon har "inte lust" och "inte tid" att skriva på blanketter till höger och vänster för att tillfredsställa nyckfulla föräldrar (moi) hela tiden, hon har faktiskt en skola att sköta!! Samma kvinna uttalade sig för några veckor sen i tidningen ang en undersökning som visar att hennes skola är en av de mest mobbingdrabbade i hela landet med "det här säger eleverna bara för att sätta dit mig, det är en kupp". Och även om så vore att nu eleverna vill sätta dit henne- vilket de vill, men de förnekar att de skulle haft tid eller möjlighet att kunna samordna sina svar i den utsträckning som krävts för responsen på undersökningen- så är väl det ett tecken så gott som något att nånting inte står rätt till? Jag blir så upprörd! Och det värsta är att jag kan inte bråka med henne i den utsträckning jag skulle både kunna och vilja, för det kommer att slå tillbaka mot min äldsta dotter som kommer gå kvar i den skolan. Mumlan kommer i det läget tillbringa oerhörda mängder tid på rektorsexpeditionen samt få skulden för allt som händer. Läskigt men sant- svensk skola år 2010! Jag är lite upprörd. Å andra sidan så är jag betydligt mer upplagd för att måla nu=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!