onsdag 16 juni 2010

Nu byter jag

från denna.....


...tillbaka till denna.



Jag må vara petig, men jag är i så in utav helvitte trött på små, små läskiga fibrer som sticker i ögat som en kniv, och efter att detta hänt på motorvägen häromdagen fick jag definitivt nog. *att peta sig i ögat och inte se ett skvatt i 120 km i timmen utan möjlighet att köra åt sidan är inte min grej. Min körsäkre man hade säkert klarat det, han kan köra i sömnen och växla med armbågen, men han använder å andra sidan inte mascara så jag tror risken är liten* Idag ska jag dessutom måla med och förra gången hade jag färg i hela ansiktet för jag skulle försöka få ut de här förbaskade små fibrerna ur ögat hela tiden!!

Finns det nån annan mascara som är bra? Kan nån tipsa? Jag gillar verkligen Maybelline, men den är ruskigt dyr (inte i inköp- den kostar lika mycket som de flesta mascaror dvs ca 130-150 spänn, men kollar man ett varv extra är det bara hälften så många ml som alla andra....) Jag behöver verkligen hjälp med det här? Jag behöver både längd och fluff, och dessutom vill jag att den ska vara riktigt svart, den får inte sota ur under dagen och den får inte lägga sig under ögonen.

Ska bara hacka sallad, tvätta ansiktet, sätta upp håret och sen är det off mot målning igen!

5 kommentarer:

  1. Hej!!
    Jag har testat ALLA möjliga, dyra och billiga mascaror som finns. Älskar för ögonblicket: Maybellines: Falsies, Volym Express (UNDERBAR VOLYM OCH SEPARATION) denna är på 9 ml samt Maybellines Pulse Perfection som separerar och ger längd (använder båda, först den ena och sedan den andra på) fast denna sista har bara 6,5 ml. Vad jag vet har även dyra mascaror som Lancome, Dior, etc mellan 8-9 ml i sina....alltså inte Mer än Maybelline....Lycka till!!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Just nu har jag fastnat för cliniques och älskar den. Mest framför allt för att den inte "smular" men är ganska dyr. Runt 200 kr. Dock är det inte så mycket fluff fluff utan man får vakert ta två gånger. Kram

    SvaraRadera
  3. Kanebos 38grader är kanon...men inte billig!
    Den smular inte, den rinner inte, enda minus förutom priset (?) är väl att det är en "vanlig" mascara så då får man väl vackert ta två ggr...
    Extra plus är att den tvättas bort med vatten i 38 grader...därav namnet..:-)
    /Fia

    SvaraRadera
  4. Tackar ödmjukast alla! Clinique har jag varit sugen på men inte testat, och Kanebo har min kompis och rekommenderar varmt!

    Men pulsmascaror funkar alltså? Nu blev jag lite nyfiken...

    Supertack återigen, nu har jag lite att förhålla mig till i hyllorna!

    SvaraRadera
  5. hej!
    vad kul att du är med och tävlar i min tävling, och vilken spännande smak du bidrog med :)

    ang. att du inte kunde ange bloggadress så sker det automatiskt då man skriver en kommentar i en annan blogg som är blogger :)

    ha en fortsatt bra kväll och tack för mascaratipset :) jag gillar också maybelline eller max factor. en period hade jag make up stores, men jag den inte lika mkt som de andra.
    kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!