torsdag 3 juni 2010

Idag är ingen vanlig dag....

...ty idag är Odd Mollas födelsedag!!

Idag fyller mitt vackra lilla molnbarn 11 år!! För ett par dagar sen frågade hon om hon kunde få tårta på morgonen, för det får hon alltid (1 gång) hemma hos sin pappa. Eftersom Mumlan är allergisk mot typ allt en tårta innehåller har vi aldrig haft den traditionen, varvid jag svarade nej. Då undrade Molla om hon fick nån annan, lite finare frukost på sin födelsedag? Ja naturligtvis skulle hon få det!


För då vill jag ha äggröra, rostat bröd, prinskorv- inte såna som är Scan, de andra som han snälla farbrorn säljer i papperspaket- äggröra, pannkakor, TJOCKA pannkakor mamma, äggröra, och så vill jag ha juice med. Och äggröra och bacon!

Mamman (och resten av familjen naturligtvis) bor bredvid ett bageri. Odd Molla fick en bakelse i morse. Det föreföll billigast. Hon stack ner skeden rakt igenom, geggade runt, åt upp grädden och konstaterade att den inte var så god...

Min lilla, lilla Moll! Jag tror inte det finns nån mer godhjärtad än du i hela världen, du är barnet som utan problem ger bort dina älsklingsleksaker för att du vill att andra barn också ska få lika roligt, du kan ta av dig kläderna på kroppen och ger till den som fryser, ditt lördagsgodis är allas lördagsgodis och du vill alla bara gott och väl- må världen vara lika snäll mot dig som du är mot den och vart du än går, vart du än hamnar så är jag den stoltaste mamman ever! Älskar dig för alltid, grattis på födelsedagen!



2 kommentarer:

  1. Naaaw sötnos!! Hipp hipp hura på Mollans födelsedag!!!!! Fick mig ett gott skratt när jag såg frukost menyn :s Jisses kors och Amalia. Ingen dålig frulle det :D

    SvaraRadera
  2. Ansök om en snabb och bekväm lån för att betala räkningar och att starta en ny finans dina projekt i mindre ränta på 3%. Inte att kontakta oss idag via: trustfunds404@yahoo.com med den önskade lånebeloppet som vårt minimi lån erbjudande är 1,000.00 alternativ för någon av lånebeloppet. Jag är certifierad, registrerad och legitim långivare. Du kan kontakta mig idag om du vill få ett lån från oss.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!