lördag 5 juni 2010

Häpp!

Dagen har ägnats åt att icke-befästa könsroller- dvs jag har målat och Dr Evil har shoppat loss på det lokala köpcentret!

Dock är det nog så att mina barn inte har så stor koll på det där med könsrollerna *att tjejer ska ha rosa och killar ska ha blått sitter dock rätt stenhårt, men det skyller jag på dagis!* Uppvuxna med en ensamstående mamma är de vana vid att det är mamma som städar, tvättar och lagar mat, men även byter däck, skruvar möbler och hugger ved! Att jag inte lagar bilen är inget de kopplar till kön, utan att jag helt enkelt är kass och inte har tålamod med grejer med för många delar? Men numera finns ju Dr Evil- som inte lagar mat eller tvättar, vilket inte beror på att han är kille utan för att han inte är bra på det?

Nu är all grön grundyta klar, nu ska foder och annat löst målas vitt... Men det tar jag i morrn. Nu har jag förtjänat ett glas ros'e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!