lördag 26 juni 2010

Oåterkalleligt


Sitter och betalar mina räkningar, däribland avgiften till Lottakåren, 1:a Förband (tror jag det var de sa?).

Nu är det oåterkalleligt. Om ca 10 dagar kommer jag att ligga och kräla i lera iförd grönfläckig overall och gigantiska kängor på en mycket liten QFE. *Jag hoppas de har dvärguniformer?* Jag kommer att missa Odd Mollas hemkomst, jag kommer att lämna Dr Evil och Mumlan åt sitt öde med vardagens kaos med pendling, matlagning, familjeplanering, hundpassning, och tvättkorg. Jag kommer inte ens vara anträffbar (eller kanske. Men det är inte direkt så att även om nån får tag i mig att jag kan göra nånting åt vad-det-nu-är-för-livsviktig-nödsitutation-det-gäller).

Jag överger min familj för att tjäna mitt fosterland. Fint va? För det är ju inte alls för att övervinna min skräck för att vara borta, att ha stenkoll på tillvaron (kontrollbehov kallas det!), att jag avskyr vildmarksliv, att jag svimmar av att se blod (det finns en anledning till att familjeveterinären inte släpper mig längre än tröskeln kan jag säga!), att jag har en rent skadligt trotsig inställning till auktoriteter och att hela den här grejen överlag representerar allting jag hatar och jag känner att jag måste utmana mig själv för att utvecklas som person och människa. Oooooh nej, det här gör jag av osjälviska skäl. För Sverige- i tiden!

QFE i ett nötskal: om nån säger att jag inte kan, inte ska eller inte borde, så är jag förste man att ställa upp. Jag är så oerhört lättlurad ibland??

4 kommentarer:

  1. Du får be din duktiga morsa att sy nåt läckert camouflagemönstrat fodral åt dig!
    På det sättet du beskriver dig själv så låter det lite som en hederlig trotsålder;) Ska iaf bli spännande att följa detta:) Kram GI-Queen!

    SvaraRadera
  2. Mannen i mitt liv frågade igår faktiskt hur det gick med din militära karriär. Vi väntar med spänning på framtida rapporter. Minns en gammal låt (Tore Skogman?) 3 dar i buren, 3 dar i buren...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är imponerande och beundransvärt att du ger dig in i det här trots att det innebär att du ska utsättas för en massa olika saker som du känner motstånd mot!! Vi är nog många som skulle må bra av att utmana oss själva ordentligt ibland. "Face your fear!! Jag är förste man (kvinna) att ställa upp i din hejarklack och jag ser, som jag har sagt tidigare, fram emot att följa din resa som "Lotta"!! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. GI-Queen och egen hejarklack- jag är rörd till tårar!

    Nejvars, men skämt åsido betyder ert stöd en hel del, och det värmde att läsa att jag inte är helt dum i huvudet (eller jo, det är jag ju fortfarande, men iaf underhållande dum i huvudet?)

    KRAM och tack för att ni finns!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!