lördag 12 juni 2010

Nyinvestering


Ja jag erkänner- jag är en människa med fördomar! Massor och förödande fördomar. En av alla mina fördomar är att man aldrig ska gå till en frisör utanför centrum. Skitkorkat- jag vet. Det finns MASSOR av duktiga frisörer som inte har en lokal mitt i city, men för mig är det på nåt sätt en vink om att de finns inte i händelsernas centrum, och då får de inte lika många kunder, och då har de inte råd med vidareutbildningar, och då får de färre kunder, och då.... och så vidare. Men som sagt, jag vet att jag har fel. Det är en fördom, ungefär lika välgrundad som att man inte ska kissa i åskväder för vatten leder elektricitet. *Ungefär så välgrundade är mina fördomar som sagt....*

Jag sa ju igår att jag var tvungen att klippa mig, och kom på att det ju faktiskt öppnat en ny salong 500 meter hemifrån (alltså inte i centrum. Jag bor ca 1 km utanför) och tänkte "Vaffan? Varför inte?" Och VILKEN TJEJ!! Har inte varit så här nöjd på länge, hon vågade köra urtunningssaxen ända ner i skalpen på mitt gigantiska barr, var ytterst noggrann, superduktig på att skära ur och överlag hade full koll. Till råga på allt var det dessutom billigt!

Slutligen lurade hon på mig en sån här.... Kanske inte som heltidsplattång, men funkar nog utmärkt som komplement. Nån som vet? Som använder miniplattång?

Titta titta titta så fin! Det är leopardfläckar på den!

1 kommentar:

  1. Fördomar är underbara, guuu vad jobbigt öppensinnig och fördomsfri man skulle vara utan dem, aldrig få slänga ilskna blickar eller 'veta allt'.
    Min frisör ligger inne i stan, skulle inte heller gå till en frisör utanför tullarna. Jag har gått hos samma frisör i 15 år tryggt förvisad om att hon åker till Paris och London för att utbilda sig regelbundet.
    Det är svindyrt och gå dit, värt varenda krona som grädde på moset ingår en njutningsfull hårbottemassage...

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!