onsdag 2 juni 2010

Uppdatering projekt Jeanskjolen!!

Om nu nån minns det så hade ju jag igång ett jeanskjolsprojekt för ett par månader sen? Dvs jag tyckte Blues Skirt var alldeles för dyr, och tillråga på allt så är ju jag dvärg/pygmé/aaaaaningens kortare än genomsnittsmedborgaren men faktiskt längre än en smurf (men inte blå) och måste sy om alla kläder- och det är illa nog med 1500 spänn för en kjol, 1500 spänn för en kjol som dessutom måste sys om det första jag gör är komplett vansinne. Lösningen var att min mamma skulle sy en liknande kjol. Detta har- för att uttrycka saken milt- dragit ut på tiden eftersom min mamma är perfektionist och ritar mönstret själv eftersom hon inte hittat nåt bra. Det var ett par år sen min mamma senast ritade mönster. Hon ringde i förrgår: Jag tror jag mätt samt ritat fel. Den här kjolen verkar motsvara stl 48??

*nog för att jag är fet, samt knappa en-en-halv-metern-hög/låg, men stl 48 har jag INTE!!! Gör om, gör rätt*

Men snart så! Och jag lovar att lägga ut bild det första jag gör!

Har på förmiddagen besökt kusinet i grannstaden tillsamman med Skitsyster d ä. Stackars grannar- en hel klan av snattrande släktingar som ockuperade sandlådan=) Sehr trevlig och jag har egentligen ganska svårt att förstå varför vi inte gör det här oftare? Nästa anhalt blir att hon tar bussen hit, Skitsyster d ä kokar vax, jag fixar vin och sen kör vi kollektiv vaxning! Det är alltid bra att kombinera sociala aktivitet med nytta.

1 kommentar:

  1. Haha grannarna fick nog lite att fundera på.. Tre stycken som låter lika mycket allihop :)
    Men trevligt hade vi. När bokar vi vaxning/vin dejten??
    Kram Kusinet

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!